perjantai 21. kesäkuuta 2013

Viime aikaiset meikkipettymykseni

Olen ostanut tavallista enemmän meikkejä tässä kuussa, kuten blogiani säännöllisemmin seuraavat ovat epäilemättä huomanneet. Olen todella tyytyväinen suurimpaan osaan hankinnoistani, mutta väistämättäkin on tullut kahmittua myös muutama huono tuote. Onneksi niistä vain yksi on kertakaikkiaan käyttökelvoton, ja kolmea muuta voi kyllä käyttää vähän soveltaen. Haluan kuitenkin korostaa, että en väitä näiden tuotteiden olevan täysin onnettomia jokaikiselle. Minulla ne eivät vain toimi halutulla tavalla. 


Tein ekat NYX-ostokseni pari viikkoa sitten. Tilaukseen kuului kaksi Jumbo Eye Pencil-luomivärikynää ja kulmakynä. Valkoinen Milk-kynällä on aikamoinen kulttimaine silmäluomen pohjustajana, jonka hehkutetaan tuovan värin esille erityisen kirkkaasti. Ajattelin, että Bronze olisi puolestaan kiva ja helppo luomiväri etenkin kesää ajatellen. Mun raskaat luomet ovat aika hankalat ja suttaavat luomivärin kuin luomivärin helposti, mutta nämä eivät pysy luomillani paria tuntia pidempään kauniina. Luomivaossa on jo ennen lounasaikaa inhottavat raidat, pohjustinpa luomet tai en. Ajattelin ensin, että ehkä laitoin ensin kynästä liikaa väriä, mutta vähäkin määrä suttaantuu minun luomillani. Höh. Voin onneksi käyttää Milkiä silmien sisänurkissa avaamaan ja kirkastamaan lookkia ja Bonzea alaluomilla ongelmitta. Näin käytettynä ne säilyvät todella hyvinä pitkään, joten olen kyllä iloinen siitä, että niille on edes jotain käyttöä. 

Kolmas/toinen NYX-pettymykseni on Auto Eyebrow Pencil. Haluan erityisesti tämän tuotteen kohdalla korostaa, että kyseessä on lähinnä oma mokani, ei tuotteen. Siksi kutsunkin sitä pettymykseksi, enkä huonoksi tuotteeksi. Tilasin kynän sävyssä medium brown, joka näytti täydelliseltä NYX:in sivuilla. Luonnossa se on kuitenkin liian vaalea ja vahvasti punaiseen taittuva ruskea, joka ei näytä kovin hyvältä minun kulmillani. En ole juuri käyttänyt sitä muutaman kerran jälkeen. 

Neljäs tuote ei toiminut minulla sitten yhtään, mutta se on ihan ok, koska sain sen Glamour-lehden kylkiäisenä. Tuote on australialaisen Model Co-merkin musta kajal. Se maksaa reippaasti yli kymmenen puntaa, joten toiveeni olivat korkeahkot sen suhteen. Lyhyesti ja ytimekkäästi: ei vaan toimi. Suttaa ja siirtyy luomivakoon alle kahdessa tunnissa. Waterline-rajaukset (Mikä hemmetti tämän suomenkielinen termi on?! Kommentoikaa ihmeessä, jos tiedätte!) suttaavat silmänaluksia myös ihan hirveästi. Ajattelin, että ehkä se toimii pehmeän koostumuksensa takia hyvin esim. tumman sumusilmämeikin pohjustana, mutta ei. Luomivaiossa on raidat alta aikayksikön. En saanut tätä kajalia mitenkään toimimaan. Se on saanut netissä hyviä arvosteluita, että en tiedä mikä mun silmissä oikein mättää. 

Myöhemmin teen postauksen uusista meikkisuosikeistani! Niitä on onneksi paljon enemmän, kuin fail-tuotteita.

Kertokaa toki, jos olette itse pettyneet kosmetiikkaan viime aikoina. Mikä on suurin meikkipettymyksenne?

P.S. Hyvää juhannusta! Minä juhlistankin sitä yksin (mies on taas matkoilla) valkkarin ja uusien Pretty Little Liarsin jaksojen kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti