lauantai 18. tammikuuta 2014

Tammikuun alelöydöt osa 1: MUA ja Fashionista

No niin, nyt on vuorossa viime postauksessa lupaamani, perusteellisempi alekatsaus. Olen nyt tammikuussa tehnyt mielestäni oikein lupaavilta vaikuttavia kosmetiikkalöytöjä, joista melkein kaikki olivat alennuksessa. Suurimman osan tilasin MUA:n verkkokaupasta, mutta joitakin tuotteita ostin myös Lily Lolon verkkokaupasta. Myös pari Sleek-ihanuutta ostin täältä Britannian suurimmasta kemikalioketjusta eli Bootsista. Molemmissa verkkokaupoissa on muuten edelleen alemyynnit meneillään, joten sinne vaan jos jokin esim. minun haalimistani tuotteista alkaa kiinnostaa.

Aloitetaanpas näistä lukuisista MUA- ja Fashionista-tuotteista. Musta alkaa tuntua, että minulla on jokin meikkipohjafiksaatio. Päädyn aina kaupoissa katselemaan sekä meikki- että BB-voiteita, vaikka minulla on niitä jo ennestäänkin ihan liikaa. Nytkin siis minun oli vain pakko ostaa pari meikkivoidetta ja meikkipohjan pohjustaja.


Fashionistan Ready-To-Wear Luminous Foundation oli erityisen hyvä diili. Sen normaali hinta on £13 kun taas sain sen vain kolmella punnalla. Sävy (Warm Beige) osui hyvin kohdalleen ja parin käyttökerran perusteella tämä vaikuttaa laadukkaalta meikkivoiteelta. Myös Fashionistan Fashion Secret Flawless Primer vaikuttaa ihan kelvokkaalta, mutta minulla on melko vähän vertailupohjaa kasvomeikinpohjustajista, joten en osaa sanoa tästä vielä ihan hirveästi. MUA:n Undress Your Skin Foundation on minulle jo ennestään tuttu, sillä minulla on siitä ostamaani Beigeä vaaleampi sävy, Ivory. Pidän kovasti tämän meikkivoiteen peittävyydestä ja koostumuksesta, mutta sen värivalikoima on sanalla sanoen surkea. Voidetta on saatavana vain kolmessa eri sävyssä: Ivory, Beige ja Golden. Oletin, että ne vastaavat light-medium-dark-akselia, mutta sekä ivory että beige ovat minulle liian vaaleita. Ivory on todella vaalea, joten jos jollakin teistä on ongelmia löytää hyvin kalpealle iholle sopiva meikkivoide, tämä voisi olla sopiva. Beige on totuuden nimissä minulle vieläkin hieman liian vaalea, mutta sekoitettuani siihen rakastaamani The Body Shopin Bronzing Gel'iä, siitä saa sopivan värisen.


Ostin myös pari poskipunaa. Kaikki paletin värit eivät ole uusia - ainoastaan alarivin vasemmalla oleva sävy Glowing. En ole itseasiassa käyttänyt sitä vielä poskipunana, vaan hoksasin, että se näyttää kauniilta ihan yksinään luomivärinä. Räväkämpi ostamani poskipuna on etualalla oleva Bubblegum, jonka pigmentti on aivan järjetön. Se kuuluu niihin poskipuniin, joiden kanssa täytyy olla varovainen, ettei tule yliannostusta. Oikein käytettynä se kirkastaa kasvoja pirteästi. 


MUA lanseerasi uuden tuotesarjan eli MUA Luxen, jonka tuotteiden pitäisi olla vähän laadukkaampia kuin MUA:n edullisemmat tuotteet. Halusin kokeilla Precision Felt Liner-rajauskynää. Kynä on superhelppokäyttöinen ja siinä mielessä sopisi esimerkiksi aloittelijoille tai muuten minunlaisille rähmäkäpälilleni. Sillä on helppo saavuttaa kauniit, hallitut rajaukset. Valitettavasti näiden parin käyttökerran jälkeen ensivaikutelmani ei ole kovin positiivinen. Väri suttaantui hieman muutaman tunnin jälkeen. Ei mitenkään aivan katastrofaalisesti, mutta kuitenkin sen verran, että se haittaa käyttöä. Ostin myös kolme sivellintä: kaksi E3-häivytyssivellintä ja yhden F3-peitevoidesiveltimen. Erityisesti häivytyssiveltimet vaikuttavat todella hyviltä, joilla saa luomivärin sekä levitettyä että häivytettyä nätisti.


Halusin kokeilla Fashionistan Maxi Volume Big Impact-ripsiväriä sävyssä Black/Brown. Aikaisemman kokemukseni mukaan MUA/Fashionista-ripsivärit ovat yllättävän hyviä hintaansa nähden - tämän ripsarin sain hintaan £1,50! Ei sillä todellakaan mitään 'Big Lash Impactia' saa, mutta kauniisti erotellut ripset kyllä eikä ripsari suttaa ollenkaan: ei meikatessa tai päivän mittaan. Se on todella kiva ripsari esimerkiksi 'meikittömiin' meikkilookkeihin. Tykkään. Laitoin ostoskoriini myös pari muuta Luxe-tuotetta rajauskynän lisäksi. Velvet Lip Lacquer-huulilakat kiehtoivat minua, joten oli pakko kokeilla paria. Päädyin fuksiaan Funk'iin ja oranssiin Atomiciin, jonka kuvittelin olevan enemmän punainen kuin oranssi...En ole vielä juurikaan kokeillut näitä kuin vain pikaisesti, joten en osaa sanoa muuta kuin että värit ovat todella peittävät.


Kirsikkana kakun päällä ovat Fashionista Maxi Moisture-huulipunat sävyissä Transformation (vasemmalla) ja Touch Up (oikealla). Transformation on upea viininpunainen kun taas Touch Up on mainio arkipäivään sopiva nude, joka kuitenkin lisää hieman väriä kasvoille. Ne todellakin ovat hyvin kosteuttavia, huulirasvoilta tuntuvia punia. Niissä on myös hyvä pigmentti, vaikkakaan ei yhtä hyvin kuin esim. MUA:n yhden punnan huulipunissa.

Taidanpa pätkäistä ostosten esittelyn tässä kohtaa, ettei postauksesta tule liian raskas. Seuraavassa osassa esittelen Lily Lolo-, ja Sleek-löydöt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti