tiistai 26. marraskuuta 2013

Haaste: 40 kauneuskysymystä

Istun tällä hetkellä sängyssä, eikä aikomuksenani ole mennä töihin. Olin viikonlopun Lontoossa ystäväni kanssa ja sain häneltä inhottavan flunssan. Ajattelin siis viihdyttää itseäni tällä 40 kauneuskysymystä-haasteella. Sori kahdesta haasteesta näin lyhyen ajan sisällä!

Kysymykset ihonhoidosta

1. Kuinka monta kertaa päivässä peset kasvosi? Perinteisesti kaksi kertaa päivässä, eli aamulla ja illalla.

2. Mikä on ihotyyppisi? Kuivasta hyvin kuivaan

3. Mitä kasvoputsaria käytät tällä hetkellä? Aamuisin käytän vähän vaihdellen jotain hellää tuotetta, kuten Organic Surge Gentle Cleansing Lotionia. Iltaisin kaksoispuhdistan kasvoni meikistä manteliöljyllä ja jollain vähän tujakammalla puhdistustuotteella, kuten Arran Aromaticsin Tea Tree & Lavender Facial Gel Washilla.

4. Kuoritko ihoasi? Juu, pari kertaa viikossa. Rakastan kuorintoja! 

5. Mitä kuorintaa käytät? Vähän fiiliksen mukaan saatan käyttää Amien New Leaf Skin Exfoliating Polishia, omatekoista savikuorintaa tai Eve of St Agnesin Refining Bamboo Skin Exfoliating Polishia

6. Mitä kosteusvoidetta käytät? Aamuisin olen tällä hetkellä tykästynyt käyttämään Laveran Basis Sensitive-sarjan Organic Moisturising Cream-voidetta. Iltaisin olen viime aikoina käyttänyt herbfarmacyn Mallow Beauty Balmia.

7. Onko sinulla pisamia? Ei.

8. Käytätkö silmänympärysvoidetta? Käytän, mutta en jaksa joka päivä. Yritän kuitenkin aamuin sekä illoin tai ainakin aamuisin, koska muuten kaikki peitevoiteet kuivuvat ihan hirveän näköisiksi silmieni alla. 

9. Onko sinun ihosi herkkä saamaan näppylöitä? Juurihan pari postausta taaksepäin valittelin, että jostain syystä sain niitä alvariinsa tässä kuussa. Taisikin johtua vain hormoneista. Yleensä kyllä säästyn näppylöiltä!

10. Oletko koskaan käyttänyt Proactivia? En ole. Mitä se edes on? 

Meikki

11. Mitä meikkivoidetta käytät? Käytän meikkivoiteita ainakaan yksinään harvemmin. Olen tykästynyt kevyempiin pohjustustuotteisiin, kuten BB-voiteisiin. Jos tässä pitäisi mainita vain meikkivoide, niin kyllä se olisi E.L.F:in Flawless Finish Foundation. Tällä hetkellä pohjatuotteena olen ihastunut E.L.F:in meikkivoiteen ja Dr. Jartin BB-voiteen sekoitukseen. Saan niin täydellisen sävyn mulle ja peittävyys sekä kestävyys ovat nannaa.

12. Entä peitevoidetta? Kyllä se useimmiten on Collectionin Lasting Perfection Concealer.

.13. Tiedätkö ihosi pohjasävyn? Mun tulkinnan mukaan se on neutraali, mutta ei mulle kukaan ammattilainen ole koskaan sitä kertonut.

14. Mitä mieltä olet tekoripsistä? En välitä.

15. Tiesitkö, että sinun tulee vaihtaa ripsiväriä 3 kk:n välein? Jep, mutta mututuntumalla mennään. Jos ripsari vielä tuntuu kolmen kuukauden jälkeen hyvältä (ei haise oudolta jne), niin en minä sitä pois heitä.

16. Sephora vai MAC? Noh, mulla ei ole kummankaan tuotteita eikä mulla ole niitä hinkua ostaakaan.

17. Onko sinulla ammattilaiskorttia MAC:lle? Ks. edellinen kysymys - eli ei.

18. Mitä välineitä käytät meikkaamiseen? Lähinnä siveltimiä, mutta myös sormia ja joskus sientä.

19. Käytätkö silmämeikin pohjustusainetta? Ehdottomasti. Ei mun silmämeikki pysy hyvänä muuten mitenkään alle tuntia pidempään.

20. Entä kasvoprimeria? En joka päivä. Silloin, kun meikin tarvitsee kestä erityisen hyvin (pitkä työpäivä, juhlat tms).

21. Mitkä ovat lemppari luomivärisävyjäsi? Hmmm...ruskeat, violetit ja kuparit/pronssit.

22. Käytätkö kynä -vai nestemäistä rajausta? Sekä että ja tämä preferenssi menee vähän kausittankin. Tällä hetkellä kynä on ehdottomasti kivempi. 

23. Kuinka usein tökkäät itseäsi silmään rajauskynällä? En, ripsivärillä kylläkin.

24. Mitä mieltä olet irtoluomiväreistä? Yleensä niissä on mahtava pigmentti, mutta en tule ostaneeksi kuin silloin tällöin. Suosin paletteja.

25. Käytätkö mineraalimeikkejä? Joskus, on mulla ainakin joitakin mineraaliluomivärejä ja -poskipunia.

26. Mikä on lempparihuulipunasi? Paha! Arkikäytössä lienee MUA:n yhden punnan nude sävyssä 07. Huulipunahaasteessa esittelen muitakin lemppareitani!

27. Entä huulikiilto? Ei mulla taida olla ylivoimaista suosikkia. Body Shopin huulikiiltoja käytän paljon.

28. Mikä on lemppariposkipunasi? E.L.F:in Studio-sarjan puna Blushing Rose on mielestäni ihana ja olen käyttänyt sitä paljon viime aikoina. Myös Tarten Amazonian Clay-poskipuna sävyssä Exposed on aina hyvä valinta.

29. Ostatko kosmetiikka eBaysta? En osta.

30. Pidätkö markettimeikeistä? Paljonkin, niitähän minä suurimmaksi osaksi ostan.

31. Käyttätkö CCOissa (cosmetic company outlet)? Pitäisikö tämän olla käytkö? No, en käytä enkä käy. En jälleen kerran tiedä, että mikä se on!

32. Oletko koskaan ajatellut käydä meikkauskoulua? En. Mun oma ala eli psykologia on mun suurin rakkaus.

33. Mitä meikkirikosta inhoat? Sopimatonta meikkipohjaa ja sellaista kakkumaista, överiä meikkiä. 

34. Pidätkö värikkäistä vai neutraaleista sävyistä meikeissä? Tykkään kyllä molemmista, mutta ehkä enemmän noista väreistä kuitenkin.

35. Kenellä julkkiksella on aina upea meikki? En ole kovin hyvin perillä julkkiksista, mutta mielestäni Taylor Swiftillä on kiva tyyli. Jennifer Lawrence näyttää aina myös todella kauniilta.

36. Jos lähtisit kotoa ja saisit käyttää vain yhtä meikkituotetta, mikä se olisi? BB-voide.

37. Voitko lähteä kotoa ilman meikkiä? Tietty, ja lähdenkin. En meikkaa esim. kauppareissua varten, jos en käy muualla sinä päivänä.

38. Näytätkö mielestäsi hyvältä myös ilman meikkiä? Noh, vaihtelee - riippuu paljon ihon kunnosta. En tosin näytä mielestäni aina hyvältä meikinkään kanssa, mutta siedän naamaani kyllä joskus meikittäkin.

39. Mikä on paras meikkimerkki? Kääk. Liian vaikea kysymys. Skippaan.

40. Mitä mieltä olet meikeistä ja meikkaamisesta? Minulle se on sama kuin uuden vaatteen käyttö. On ihanaa päästä käyttämään esim. uutta paitaa, ja meikillä voi luoda 'uusia vaatteita' kasvoille vaikka joka päivä samoilla tuotteilla halutessaan. Se on hauskaa ja piristävää, ihanaa arjen vastapainoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti