keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Suomi-haalinta osa 1: Lumene

Tämän postauksen kirjoittamista olen odottanut. Suomessa käydessäni halusin kokeilla Lumenea ainakin seitsemän vuoden tauon jälkeen. Sitä ennen Lumene-kokemukseni rajoittuivat lähinnä jonkun satunnaisen huulipunan, luomivärin ja ripsarin kokeiluun. Niiden perusteella minulle oli tullut sen verran negatiivinen mielikuva koko merkistä, että en viitsinyt jatkaa Lumenen käyttämistä.

Tällä kertaa halusin avoin mielin kokeilla kotimaista kosmetiikkaa ja onneksi tein niin. Olen todella tyytyväinen näihin hankintoihin!

Ihan ensimmäiseksi pohjustustuotteet. Ostin Arctic Aqua-sarjan sävyttävän päivävoiteen. Niitä on saatavilla kahdessa sävystä, joista ostin vaaleamman. Se sopii minulle juuri passelisti. Kirjoitin kuvineen tästä jo aiemmin, joten ei tästä sen enempää.

Aina ja ikuisesti sitä peitevoiteiden Pyhää Graalia etsivänä en voinut vastustaa tummille silmänalusille tarkoitettua Beauty Base Dark Under Eye Circle-peitevoidetta. Olen käyttänyt tätä nyt säännöllisesti ainakin pari viikkoa, ja siitä on tullut yksi parhaista omistamistani silmänaluspeitevoiteista. Tosin tässä vaiheessa on sanottava, että en ole täysin tyytyväinen mihinkään omistamaani peitevoiteeseen, mutta tämä Lumenen ei ole ollenkaan sieltä huonoimmasta päästä. Se ehdottomasti kirkastaa katsetta ja kun voiteen kanssa on varovainen, ei se mene juonteisiinkaan. Silmänympärysihon kosteutuksesta täytyy tosin huolehtia hyvin, sillä muuten tämä voide paljastaa kuivemmat paikat.


Sitten huulimeikkeihin! Minulla on jonkinlainen vetovoima tällaisiin kynämäisiin huulipuniin, joten ennalta-arvattavasti minun piti saada pari. Vasemmalla oleva on kaunis marjamainen Tuoksuvat puut, joka ei huulilla kuitenkaan ole noin tumma kuin puikon perusteella voisi ajatella. Keskimmäinen Marjojen hehkua on raikas punainen, jota haluan kovasti päästä käyttämään juhliin. Vaikka nämä kaksi ovat virallisesti huulikiiltokyniä, niissä on pigmenttiä huulipunan veroisesti. Tykkään! Oikealla oleva klassinen huulipuna on Raspberry Miracle-sarjan Vadelmia. Se on hyvin raikas fuksian sävy, joka sopii pirteästi kevääseen. Huulilla sen näette tässä postauksessa.


Blueberry Eyebrow Shaping Wax on tuote, jota olen nähnyt monessa blogissa. Minulla itselläni ei ole aiemmin ollut suurta kiinnostusta näihin jo valmiiksi värjättyihin kulmakarvageelehin, mutta ostettuani Lumenen version en ymmärrä miten olen voinut elää ilman sitä. Miten jollain näin yksinkertaisella tuotteella saa niin hyvää jälkeä aikaan? Sävy on kuin nakutettu minulle ('your brows but better') ja sillä saa mahtavan luonnollisen, mutta huolitellun lopputuloksen. Tykkään muotoilla kulmat ensin kevyesti kulmakynällä ja sitten sutia vahaa päälle, mutta kiireisinä päivinä pelkkä vahakin pelastaa päivän. Aivan mahtava myös matkustaessa!

Viimeisenä esittelen Touch of Radiance-poskipunan sävyssä Kuulaus. Se on hillitty persikkainen sävy, jollaisia minulla ei ole yhtä paljon esimerkiksi vaaleanpunaisiin verrattuna, minkä vuoksi päädyin tähän sävyyn. Poskipuna on kaikin puolin toimiva: kestää kasvoilla useita tunteja, pigmenttiä on sopiva määrä, se on helppo työstää ja häivyttää ja puuteri on mukavan tuntuista. Voisin kuvitella hankkivani näitä lisääkin joskus.


Tässä on suurin osa hankkimistani Lumenen tuotteista. Joitakin on vielä kuitenkin esittelemättä, joten päätin pätkäistä haalinnan kahteen osaan. Vaikka keskityinkin shoppailuissani Lumeneen, ostin myös muutamia muita juttuja, joita täältä Britanniasta ei saa. Esittelen nekin tässä lähitulevaisuudessa. 

Mitä mieltä te olette Lumenesta ja kotimaisesta kosmetiikasta ylipäätään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti